Waarom wordt een e-mail niet verstuurd?

Gewijzigd op Vr, 15 Nov om 1:30 PM

Ik heb geen e-mail ontvangen van de academie of het LMS, wat kan ik doen?


Als je een e-mail verwacht van de academie of het LMS, maar deze niet ontvangt, kunnen er verschillende redenen zijn.


  1. E-mail communicatie is uitgeschakeld omdat u nog in de implementatiefase zit.


Op een bepaald moment in de implementatiefase van de academy kan het verzenden van e-mails worden uitgeschakeld om bepaalde functies te testen. Als je nog bezig bent met het implementeren van de academy en/of checks of tests uitvoert, neem dan contact op met jullie implementatieconsultant om te verifiëren of de e-mails inderdaad zijn uitgeschakeld.


  1. Controleer of de e-mail nog in 'concept' staat


Als je een LMS-manager bent, bestaat de mogelijkheid dat de e-mail die je verwacht nog in Concepten staat. Controleer de map Concept E-mails in het tabblad E-mails.


  1. Het e-mailtemplate in het LMS is niet actief


Er zijn verschillende e-mail templates beschikbaar in het systeem die gekoppeld zijn aan specifieke acties in de academie. Een e-mailtemplate kan 3 verschillende statussen hebben:


Actief

Inactief

Verplicht


Zorg ervoor dat het e-mailtemplate dat je verwacht de status 'actief' of 'verplicht' heeft. Als het e-mail template 'inactief' is, wordt de e-mail niet verzonden.


  1. Controleer je spambox


Soms kunnen de e-mails die van de academie of LMS worden verzonden in je spambox terechtkomen. Controleer de spam map om te zien of de verwachte e-mail daar te vinden is.


  1. Postvak heeft zijn limieten bereikt


Controleer of je e-mail nog geheugenruimte over heeft om inkomende e-mails te ontvangen. Als het postvak vol is, verwijder dan enkele e-mails om nieuwe te kunnen ontvangen.


  1. E-mail is geblokkeerd door firewall


Controleer bij je IT-afdeling of de e-mails van Studytube worden geblokkeerd door de firewall of andere beveiligingsmaatregelen. Als de e-mails worden geblokkeerd, moet het e-maildomein van Studytube worden geaccepteerd om de e-mails te kunnen ontvangen.


Als deze acties het probleem niet oplossen, meld dan het probleem aan service@studytube.nl en voeg de volgende informatie toe:

  • Emailadres / Naam van de academie / Subdomein van de academie

  • Beschrijving (Samenvatting van het probleem)

  • Actueel resultaat (wat gebeurt er nu)

  • Verwacht resultaat (wat zou er moeten gebeuren)

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren