Wanneer een medewerker probeert in te loggen via een SSO en een foutmelding ontvangt, kunnen er verschillende oorzaken zijn. In dit artikel behandelen we de volgende foutmeldingen:
- Geen toegang tot het online leerplatform
- Forbidden
- 500 (Er is helaas iets mis gegaan)
- SAML Response is not valid. Invalid Signature on SAML Response
- Foutmelding die niet van Studytube is (URL eindigt met 'no access')
Geen toegang tot het online leerplatform
Als je medewerker deze foutmelding ziet bij het inloggen via een SSO, kan dit drie oorzaken hebben:
- Gebruikersaccount is (nog) niet aangemaakt in Studytube
- Controleer in het LMS of de gebruiker in Studytube staat.
- Worden gebruikers via een HR-koppeling toegevoegd? Controleer dan of de gebruiker correct wordt doorgestuurd.
- Het e-mailadres wordt niet herkend
- Zorg ervoor dat de gebruiker probeert in te loggen met hetzelfde e-mailadres dat in Studytube geregistreerd staat. Deze e-mailadressen moeten identiek zijn.
- De UID wordt niet herkend
- Controleer in het LMS of de UID van de gebruiker is ingevuld en overeenkomt met de UID die het SSO-systeem naar Studytube doorstuurt.
Forbidden
Wanneer je deze foutmelding ziet bij het inloggen, is de oorzaak vaak specifiek en niet direct duidelijk. Neem in dit geval contact op met [email protected] en voeg een screenshot toe van de foutmelding waarin ook de URL zichtbaar is.
500 (Er is helaas iets mis gegaan)
Wanneer je deze foutmelding ziet bij het inloggen, is de oorzaak vaak specifiek en niet direct duidelijk. Neem in dit geval contact op met [email protected] en voeg een screenshot toe van de foutmelding waarin ook de URL zichtbaar is.
SAML Response is not valid. Invalid Signature on SAML Response
Dit betekent dat het certificaat van jullie SSO-provider (bijv. Azure) is vervallen. In dit geval kun je het beste contact opnemen met jullie IT afdeling en vragen of zij het certificaat aan de kant van de SSO-provider willen updaten. In veel gevallen lost dit het op. Mocht je de foutmelding toch blijven zien, neem dan contact op met service@studytube. Voeg hierbij een screenshot toe van de foutmelding en geef aan welke stappen je reeds hebt genomen, dan kunnen we je snel vooruit helpen.
Foutmelding die niet van Studytube is (URL eindigt met 'no access')
Helaas kunnen we je vanuit Studytube niet verder helpen met deze foutmelding. Deze wordt namelijk niet door ons systeem gegenereerd. Wanneer je een dergelijke foutmelding ziet, dan betekent dit dat je (nog) niet bent toegevoegd aan het SSO-systeem (bijv. Azure). Neem in dit geval contact op met de IT-afdeling van jouw organisatie. De IT-specialist kan nagaan of het account van de medewerker bestaat in het SSO-systeem en kan de specifieke foutmelding oplossen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren