Hoe stel ik auteursrechten in voor een medewerker?

Gewijzigd op Do, 28 Nov om 3:55 PM

Wanneer een medewerker content in jullie academy wil creëren of bestaande content moet beheren kun je deze medewerker rechten toekennen. In het Learning Management Systeem (LMS) navigeer je hiervoor links in het menu naar Medewerkers > Managers. Vervolgens selecteer je "Manager toevoegen" en kies je de medewerker en uiteindelijk de rechtengroep die je aan de medewerker wil toekennen.


Specifiek voor het toekennen van auteursrechten, kent het LMS twee verschillende standaard rechten groepen, namelijk Internal Author/Trainer en External Author/Trainer.

  • Internal Author/Trainer Deze rechtengroep geeft de medewerker toegang tot alle leerinterventies en evaluaties. Tevens kunnen ze nieuwe leerinterventies creëren. Je hoeft deze medewerker geen aparte auteursrechten toe te kennen per leerinterventie. 
  • External Author/Trainer Wanneer je deze rechten groep toewijst aan een medewerker kan hij of zij alleen nieuwe leerinterventies creëren en deze vervolgens beheren. Onder het tab ‘Auteurs’ in een individuele leerinterventie in het LMS kun je een medewerker met deze rechten vervolgens beheerdersrechten geven per leerinterventie. Denk hier bijvoorbeeld aan een online training waar meerdere medewerkers samen aan werken of een interne bijeenkomst die door meerdere trainers wordt gegeven.


Er is ook mogelijkheid om je eigen rechtengroep op maat te maken voor jullie auteurs wanneer er specifieke behoeften zijn die niet in een van de twee standaard rechtengroepen vallen.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren