Notificaties voor individuele teammanager
Het is mogelijk om verschillende notificaties uit te schakelen voor teammanagers. Dit kan handig zijn wanneer in je teamstructuur verschillende lagen zijn opgenomen. De directe manager van de medewerker dient dan bijvoorbeeld wel notificaties te ontvangen, maar de vestigingsdirecteur niet. Je kunt de notificaties dan uitschakelen voor deze manager in het betreffende team. Hiervoor ga je in het LMS naar 'Medewerkers > teams' en zoek je op teamnaam of naam van de manager waarvoor je de notificaties wilt inschakelen of uitschakelen.
Vervolgens kom je in het tabblad ‘Informatie’ terecht. Hier zie je wie als manager(s) aan het team gekoppeld zijn. Klik op het belletje naast de naam van de manager om het pop-upscherm te openen.
In het pop-upscherm kun je diverse notificaties uitschakelen. Je kunt ervoor kiezen om alles uit te schakelen of bijvoorbeeld alleen 'Notificaties aanvragen' wanneer de manager geen aanvragen van medewerkers in het betreffende team hoeft te beoordelen, maar wel notificaties m.b.t. vervallen kwalificaties en certificaten. Je kunt de notificaties per team uitschakelen voor een teammanager. Handig wanneer een teammanager bijvoorbeeld wel notificaties dient te ontvangen wanneer een directe medewerker een aanvraag indient, maar dit niet nodig is wanneer een medewerker uit het overkoepelende team een aanvraag indient.
Hieronder zal worden uitgelegd wat er precies met het desbetreffende notificatie wordt bedoeld:
Vervaldatum certificaat: Wanneer een certificaat die handmatig is geüpload vervalt, ontvangt de manager van de medewerker een notificatie.
Deadline notificaties: Een manager ontvangt een notificatie een dag voor een deadline verstrijkt en een dag nadat de deadline is verstreken van een online training.
Kwalificatie vervaldatum: Een manager ontvangt een notificatie wanneer een kwalificatie van een medewerker bijna vervalt en deze nog niet opnieuw is gekwalificeerd
Notificaties aanvragen: Een manager ontvangt een notificatie wanneer een medewerker uit zijn of haar team een aanvraag voor een externe training heeft ingediend.
Let op: de mail die verstuurd wordt wanneer een deelnemer handmatig een certificaat download is niet gekoppeld aan een van deze notificaties. Deze notificatie kan dus alleen in zijn geheel worden uitgezet in de academy, niet per persoon.
Notificaties voor alle managers inschakelen of uitschakelen
Onder 'Instellingen -> Instellingen academy > Meldingen' in het LMS kun je de notificatie voorkeuren 'Deadline notificaties' alsmede 'Certificaat vervaldatum' uitschakelen of inschakelen voor alle managers binnen de academy. Hier is standaard ingesteld dat de persoonlijke instellingen gebruikt worden.
Benodigde rechten
Om notificaties van teammanagers te kunnen beheren onder 'Medewerkers > Teams' in het LMS heb je de rechten 'Alle medewerkers nodig.' Wanneer je de notificatievoorkeuren onder 'Instellingen academy' wilt aanpassen heb je de rechten 'Instellingen beheren' nodig.
Blijf op de hoogte van onze maandelijkse updates via de Product Update pagina.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren