Hoe wordt er bepaald bij wie 'rechten' worden aangevraagd voor een onzichtbaar leeritem in een kwalificatie?

Gewijzigd op Di, 10 Dec om 11:11 AM

Wanneer een leeritem vereist is voor een kwalificatie, en dit leeritem is niet zichtbaar voor de betreffende medewerker, dan dient de medewerker rechten aan te vragen. De medewerker krijgt dan onderstaand scherm te zien.

In dit artikel leggen we uit hoe het systeem bepaalt naar wie deze e-mail wordt verstuurd. 


Het systeem bepaalt als volgt welke medewerker een mail ontvangt:

  1. De manager die de kwalificatie heeft toegewezen, krijgt in de basis de e-mail. Als de kwalificatie via trigger is toegewezen, dan krijgt de maker van de trigger de e-mail.
  2. Stel dat de bovenstaande stap niet kan worden uitgevoerd, dan krijgt de LMS manager die als eerste het recht 'alle medewerkers' heeft gekregen, de e-mail. Dit gebeurt bijvoorbeeld in de volgende gevallen:
    • De manager uit stap 1 heeft geen account meer in jullie academy (bijvoorbeeld omdat hij/zij uit dienst is gegaan).
    • De manager uit stap 1 is geen LMS manager meer en heeft dus geen toegang meer tot het LMS.


Merk op: de e-mail voor toegang zal nooit worden verstuurd naar de medewerker zelf. Stel dus dat een medewerker rechten aanvraagt n.a.v. een kwalificatie die is toegewezen via een trigger die hij/zij zelf heeft gemaakt, dan zal 'stap 1' uit bovenstaande opsomming worden overgeslagen. Het systeem gaat dan door naar stap 2.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren