Wanneer de gewenste datum niet meer beschikbaar is of nog ontbreekt in de aanvraag, is het niet nodig de aanvraag volledig te annuleren. Via het opleidersportaal kun je namelijk nieuwe data voorstellen!
Hoe maak je dit in orde?
1. Ga naar het opleidersportaal en klik links in de navigatiekolom op 'Aanvragen':
2. Selecteer desbetreffende aanvraag waarvan je de data wilt voorstellen:
3. Scroll in de aanvraag naar 'Aangevraagde datum' en klik op 'Data voorstellen':
3.a Selecteer onder 'Beschikbare data' de optie die je aan de klant wilt voorstellen door op het pijltje te klikken. Je kunt hier de data en locaties voorstellen die in ons systeem bekend zijn onder deze training. In de screenshot is dit 'do. 01 aug. 2024':
Nieuw! 3.b Staat er geen datum in die je kunt voorstellen, of wil je toch nog andere data toevoegen? Klik dan op 'Nieuwe datum toevoegen'. Vul de informatie aan en klik op 'Creëer':
3.c De nieuw toegevoegde datum zoals uitgelegd in stap 3.b is nu rechts in het overzicht terug te vinden:
3.d Je kunt vervolgens één of meerdere data voorstellen. Klik op 'Volgende':
3.d Controleer of alles klopt, en klik op 'Verzenden':
4. Je bent klaar! De klant zal een mail ontvangen met het voorstel. Wanneer de klant een datum uit jouw voorstel accepteert ontvang je een mail dat de aanvraag geaccepteerd is. De klant kan ook een tegenvoorstel doen.
Hoe kan ik voorkomen dat deelnemers een aanvraag zonder datum indienen?
Wanneer potentiële deelnemers een aanvraag doen, kiezen ze meestal een datum die hen goed uitkomt. Als er echter weinig of geen toekomstige sessies beschikbaar zijn, is de kans groter dat deelnemers een aanvraag indienen zonder specifieke datum. Om dit te voorkomen, raden we aan om sessies ruim van tevoren te plannen en voldoende keuzemogelijkheden aan te bieden. Hierdoor kun je de aanvraag vaker direct accepteren zonder dat je eerst nog een datum moet voorstellen.
Toch nog problemen met het voorstellen van data? Neem dan contact op met service@studytube.nl.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren