Hoe werkt de facturatieservice van Studytube?

Gewijzigd op Vr, 1 Nov om 3:24 PM

Studytube heeft met een aantal klanten afspraken gemaakt over de verwerking van facturen voor trainingen die deze klanten boeken via ons platform. Voor deze klanten neemt Studytube de afhandeling van de facturen uit handen. Dit is fijn voor klanten want ze besparen tijd met het controleren en verwerken van alle losse facturen. Het proces wordt hieronder uitgelegd:


Studytube ontvangt de factuur, controleert of de prijs op de factuur overeenkomt met de trainingsprijs in de aanvraag en stelt vervolgens eens per week (of 2 weken voor bepaalde klanten) een verzameloverzicht op van alle facturen die op de afgelopen periode betrekking hebben. De klant betaalt de verzamelfactuur vervolgens binnen de gestelde termijn van 30 dagen. Zodra de betaling van de klant is ontvangen stuurt Studytube, na inhouding van de boekingsfee (indien hierin overeengekomen is) de betaling door naar de opleider. 


Daarnaast zorgen we voor de juiste facturen om het boekhoudkundig kloppend te maken. De uitbetaling richting jou als opleider duurt minimaal 30 dagen en maximaal 45 dagen (dit is afhankelijk van de dag waarop je de factuur stuurt). Studytube stuurt de factuur pas door als de startdatum is aangebroken.


De facturen blijven een transactie tussen de klant en jou als opleider. Studytube voert alleen de controle uit. De klant betaalt dan ook niet aan Studytube, maar via Online Payment Platform (OPP), aan de opleider. De betaling kan niet via Studytube worden gedaan, omdat voor dit type financiële transactie een bankvergunning nodig is, die Studytube niet heeft. Daarom is OPP ingeschakeld. Om te zorgen dat OPP aan de opleider kan uitbetalen, moet de opleider bij OPP de KYC procedure doorlopen, zoals dat bij elke bank verplicht is. 



Annuleringen
In alle gevallen geldt dat als de training uiteindelijk toch wordt geannuleerd en wij daarover geïnformeerd worden, wordt de factuur gecrediteerd en het bedrag teruggestort. Ook kan de klant de training annuleren. In dat geval gelden er andere regels. Leer hier meer: de klant heeft de training geannuleerd, wat nu?


Wil je meer weten over hoe de onboarding voor de facturatieservice verloopt, leer dan de volgende artikelen: Waarom moet ik de KYC doorlopen? & Hoe werkt de KYC procedure?

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren