E-mails - Waarom wordt een e-mail niet verstuurd?

Gewijzigd op Di, 9 Dec om 2:03 PM

In dit artikel leggen we uit waarom een e-mail mogelijk niet is verzonden of ontvangen via het LMS of de academy, en wat je kunt doen om het probleem op te lossen.

Mogelijke oorzaken en oplossingen

  1. E-mailcommunicatie is tijdelijk uitgeschakeld
     Tijdens de implementatiefase van de academy kan het versturen van e-mails tijdelijk worden uitgeschakeld om bepaalde functies te testen.
     → Neem contact op met jullie implementatieconsultant om te controleren of dit het geval is.

  2. De e-mail staat nog in concept
     Ben je LMS-manager? Dan is het mogelijk dat de e-mail die je verwacht nog in Concepten staat.
     → Ga naar het tabblad Workflows > E-mails en filter op concept-e-mails.

  3. Het e-mailtemplate is niet actief
     Elk type e-mail in het LMS maakt gebruik van een e-mailtemplate. Deze kunnen de volgende status hebben:

    • Actief

    • Inactief

    • Verplicht

  4. Alleen bij de status actief of verplicht wordt de e-mail daadwerkelijk verzonden.
     → Controleer of het juiste template actief is.

  5. E-mail komt in de spambox terecht
     Soms worden e-mails van het LMS of de academy onterecht als spam gemarkeerd.
     → Controleer je spambox of ongewenste e-mailmap.

  6. Postvak is vol
     Als je mailbox zijn limiet heeft bereikt, kunnen nieuwe e-mails niet meer worden ontvangen.
     → Verwijder oude e-mails om ruimte vrij te maken.

  7. E-mail wordt geblokkeerd door de firewall
     Het kan zijn dat je IT-afdeling e-mails van Studytube tegenhoudt.
     → Laat hen controleren of e-mails van Studytube geblokkeerd worden. Het e-maildomein moet op de lijst met toegestane afzenders staan.

  8. E-mailadres is onderdrukt (suppressed)
     Medewerkers kunnen zich uitschrijven voor e-mails van Studytube. Als iemand zich heeft uitgeschreven maar weer e-mails wil ontvangen:
     → Stuur naam en e-mailadres van de medewerker naar service@studytube.nl, dan deblokkeren wij het adres.

Probleem nog niet opgelost?

        Neem contact op met service@studytube.nl en stuur de volgende informatie mee:

  • E-mailadres en naam van de academy

  • Subdomein van de academy

  • Korte beschrijving van het probleem

  • Wat er nu gebeurt (actueel resultaat)

  • Wat er zou moeten gebeuren (verwacht resultaat)


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren