Wat is de community?
De Brilliant Community is een platform waarop klanten van Studytube kunnen verbinden met elkaar, best practices en vragen uitwisselen, en al onze informatie op één plek kunnen vinden.Wat is er te vinden in de community?
Community overzicht: hier kan je vragen stellen of ervaringen delen. Je vragen stel je dus aan de community; aan andere gebruikers. Als je een (technische) servicevraag hebt, dan dien je een ticket in via het serviceportaal.
Artikelen
De artikelen zijn opgedeeld in twee delen:Blogs, e-books, brochures en klantverhalen: denk hierbij aan alle artikelen die door ons op de website en Linkedin worden gepost
Supportartikelen: ook wel de FAQ die je kan vinden op ons serviceportaal. Via de zoekbalk kan je zoeken op relevante artikelen.
Groepen
Dit zijn afgesloten “ruimtes” binnen onze community. Deze groepen zijn ingericht aan de hand van onze verschillende klantsegmenten, zoals Gemeentes, Kinderdagverblijven of de Bouw.Evenementen
Hier worden onze evenementen gepromoot. Inschrijven gebeurt via de Knowledge Academy, waar je naartoe wordt doorgelinkt.Product Updates
Hier word je op de hoogte gehouden van updates en nieuws vanuit ons.
Wat is het verschil tussen de Knowledge Academy, de Community en Freshdesk (het serviceportaal)?
We werken met verschillende platforms, en dat kan ingewikkeld zijn. Hier een kort overzicht over het verschil tussen de volgende drie:Community
Hier kan je kennis en ervaringen uitwisselen met L&D professionals. Ook kan je sneller antwoord op je vragen vinden, omdat anderen wellicht tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen. Daarnaast vind je hier ook alle relevante artikelen van Studytube.
Freshdesk (het Serviceportaal)
Hier lever je nog steeds je tickets in als je contact wil opnemen met onze serviceafdeling. We zijn wel aanwezig in de Community, maar ons huidige servicekanaal blijft behouden voor problemen met het platform.
Knowledge Academy
In de Knowledge Academy zijn alle trainingen te vinden over het gebruik van ons platform. Via de Community kan je ook naar de Knowledge Academy linken.
Hoe maak ik een account aan? En hoe log ik vervolgens in?
Hoe maak ik een account aan?
Via je LMS ben je er met twee clicks. Rechtsboven in de balk zie je een vraagteken. Als je daarop klikt, verschijnt een uitvouwmenu waar je kan kiezen voor ‘Brilliant Community’. Als je daarop klikt, word je meteen naar de community geleid, waar je een gebruikersnaam kan bedenken en wat informatie over jezelf invult.Navigeer via het vraagteken vanuit het LMS naar de communityOok kan je ervoor kiezen om een account aan te maken via community.studytube.nl . Je komt dan op de volgende pagina terecht:
Hier kan je ofwel ‘Automatisch inloggen via Studytube Academy’, ofwel helemaal onderaan klikken op ‘Maak een account aan’. Als je inlogt via de bovenste grote rode knop, wordt er automatisch een account voor je aangemaakt, waarna jij wat informatie kan invullen. Als je klikt op ‘Maak een account aan’, dan moet je ook zelf je email invullen.
Hoe log ik een volgende keer in?
Dit gaat op dezelfde manier als hierboven beschreven. Ofwel navigeer je via het LMS, het vraagteken en ‘Brilliant Community’, ofwel navigeer je naar community.studytube.nl . Hier kan je weer kiezen om in te loggen via de grote rode knop, of om je wachtwoord en gebruikersnaam (of email) zelf in te vullen.
Help! Het inloggen lukt niet!
Het beste kan je klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vervolgens wordt er een mail met een herstellink gestuurd. Let op - deze mail kan ook in je spam terechtkomen! Je kan ook proberen om alsnog via de grote knop in te loggen, of om het scherm opnieuw te laden en het dan opnieuw te proberen. Mocht je er echt niet uitkomen, stuur dan een mail naar [email protected] .Wie kan inloggen in de community?
Iedereen met LMS-rechten heeft toegang tot de Brilliant Community. Dit zijn dus ook managers met beperkte rechten, of medewerkers die af en toe een evenement aanmaken. Je ziet dan ook ‘Brilliant Community’ in het drop-down menu bij het vraagtekentje.
Eindgebruikers zonder rechten in het LMS hebben dus geen toegang tot de community. We hebben hiervoor gekozen omdat we van de community graag een plek voor L&D-professionals willen maken, die vragen, tips en ideeën met elkaar kunnen delen.Hoe werkt de community widget (de “Hulp nodig?” pop-up) in het LMS?
Als je op het vraagtekentje in het LMS klikt, zie je in het uitvouwmenu ook ‘Hulp nodig?’ staan. Wellicht heb je hier al eens op geklikt, en gezien dat dan de community widget opent. In deze widget staan alle artikelen van de community gelinulp nodig?” opent de widgetDe widget zelfJe kan zoeken op supportartikelen, maar ook op discussies of vragen die al gedeeld zijn. Hieronder een voorbeeld van de zoektocht naar ‘leerlijn’
Zoektocht ‘leerlijn’Het fijne aan de widget, is dat hij automatisch relevante artikelen aangeeft voor de pagina waarop jij je bevindt. Mocht je dus op de video pagina bevinden, dan krijg je relevante artikelen te zien voor het onderwerp ‘video’. Als je op een artikel klikt, dan opent de informatie in de widget zelf. Je kan aangeven of dit artikel je heeft geholpen, of via de knop met het pijltje rechtsboven het artikel openen in een nieuw tabblad.
Een artikel in de widgetHoe kan ik een vraag stellen/discussie starten?
Er zijn twee manieren om een vraag te stellen of een discussie te starten.Optie 1 | De rode knop rechts boven in
Klik rechts bovenaan op de rode knop ‘+ Schrijf een bericht’. Een nieuwe pagina opent.
Kies bij de vraag ‘Wat voor bericht wil je starten?’ voor ‘Vraag’ of ‘Discussie’
Start je bericht. Denk altijd aan een passende titel voor je vraag/discussie, zodat anderen ook snel relevante berichten kunnen vinden.
Belangrijk! Onder aan het bericht selecteer je de juiste categorie waar je jouw bericht in wilt plaatsen. Kies dit zorgvuldig, zodat jouw berichten op een logische plek in de community komen te staan.
Pro tip! Voeg eventueel een label toe. Dit zijn filters waaronder jouw bericht wordt geplaatst, zodat anderen het makkelijker kunnen vinden.
Optie 2 | Via de groep waar je lid van bent
Klik op ‘Groepen’ bovenaan in de header.
Klik vervolgens op de groep waar je jouw bericht in wilt plaatsen. Ben je nog géén lid? Meld je dan eerst aan.
Klik op ‘Schrijf een bericht’ aan de rechterkant van de pagina.
Kies bij de vraag ‘Wat voor bericht wil je starten?’ voor ‘Vraag’ of ‘Discussie’
Start je bericht. Denk altijd aan een passende titel voor je vraag/discussie, zodat anderen ook snel relevante berichten kunnen vinden.
Aangezien je jouw bericht direct vanuit de groep begint, wordt deze ook in deze groep geplaatst. Dit kun je later niet meer wijzigen.
Pro tip! Voeg eventueel een label toe. Dit zijn filters waaronder jouw bericht wordt geplaatst, zodat anderen het makkelijker kunnen vinden.
Hoe kan ik mijn post bewerken/verwijderen?
BewerkenAls je je post wil bewerken, ga je naar het desbetreffende bericht. Als voor jou de bewerkfunctie is ingeschakeld, kan je op de drie puntjes rechtsonder klikken, zoals te zien in bijgevoegde screenshot. Daar kan je je post bewerken.
Verwijderen
Helaas is het niet mogelijk om een bericht te verwijderen als gebruiker. Mocht je dit toch willen, kan je ons een bericht sturen op [email protected]
Hoe kan ik een privébericht aan een andere community member sturen?
Als een gebruiker ziet die je graag een bericht stuurt, klik je eerst op hun naam. Vervolgens verschijnt er een profiel. Hier kan je gemakkelijk klikken op ‘stuur bericht’, zoals in de screenshot te zien is.Wanneer stel ik mijn vraag in de community en wanneer neem ik contact op met Technical Support of mijn Customer Success Manager?
Wanneer plaats ik iets in de Community?Een bericht plaatsen kan verschillende redenen hebben. Zo gebruik je de Community het beste als je een bericht stuurt wanneer:
Je een eigen verhaal of ervaring wil delen
Je een niet-technische vraag hebt waarvan je verwacht dat andere gebruikers hem herkennen - bijvoorbeeld tips vragen over het inrichten van een leerlijn of het gebruik van de auteurstool
Je wil reageren op anderen
Je op zoek bent naar mensen om mee te verbinden
Helaas kan je op dit moment nog NIET productsuggesties doorgeven. Suggesties over het product kan je aan je Customer Success Manager doorgeven. We werken aan een versie van de Community waarin dit wel mogelijk is.
Wanneer neem ik contact op met Technical Support?
Bij technische platformproblemen
Bij bugs of niet-werkende processen
Bij problemen die specifiek voor jou als klant zijn, en waar andere gebruikers niet bij kunnen helpen.
Wat is de Online Q&A?
De Online Q&A is een nieuw initiatief dat op de Community gepromoot wordt. Elke 2e en 4e donderdag van de maand om 14:00 organiseren we een sessie met twee van onze experts over een bepaald thema. Je kan je inschrijven via de Community.Graag vragen we hiervoor jullie input! Onder het evenement staat een post waar je op kan reageren met je vragen. Deze zullen we behandelen in de Live Q&A.
Benieuwd welke sessie binnenkort gepland is? Bekijk dat bij ‘Evenementen’.
Wat is de Lunch and Learn?
De Lunch and Learn zijn sessies die we regelmatig organiseren op ons kantoor. Hier kan je van en mét andere HR professionals leren over hoe zij invulling geven aan hun leer- en ontwikkeldoelstellingen, of over hoe zij hun organisatie betrekken.Dit zijn dus sessies die je fysiek bij ons kan bijwonen. Dit is in tegenstelling tot de live Q&A, onze vragenuurtjes die we online hosten. Hou onze community en nieuwsbrief in de gaten om te weten wanneer er weer een sessie is.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren