DOI - Hoe vraag ik een nieuwe opleider aan?

Gewijzigd op Ma, 9 Dec om 4:22 PM

Studytube onderscheidt twee soorten opleiders:

  1. Opleidingspartners

    • Hebben een formele partnerovereenkomst met Studytube.
    • Studytube beheert het leveranciersmanagement en maakt kortingsafspraken.
    • Deze opleiders zijn beschikbaar in de tab ‘Opleiders’ van het LMS en kunnen toegevoegd worden aan het externe aanbod.
  2. Preferred suppliers

    • Hebben geen partnerovereenkomst, maar kunnen gratis gebruik maken van het Opleidersportaal.
    • De LMS-manager beheert het leveranciersmanagement en regelt de commerciële afspraken.
    • Het portaal is beschikbaar voor opleiders die via het LMS zijn uitgenodigd.


Tip: Informeer preferred suppliers vooraf over wat er van hen wordt verwacht. Deel eventueel de instructiehandleiding of de handleiding voor de facturatieservice. Uit ervaring weten wij dat het benaderen van preferred suppliers het beste werkt wanneer de klant (jullie) het eerste contact opzetten. De opleider is namelijk al bekend met jullie als klant. En dit versnelt het proces aanzienlijk. Om het proces voor het toevoegen van een preferred supplier succesvol te laten verlopen, hebben we jullie hulp nodig.


Hoe nodig ik een preferred supplier uit?

Stap 1

  • Ga naar het LMS > Digitale Opleidingsintermediair > Opleiders.
  • Klik op ‘Nodig opleider uit’. Vul in het pop-up scherm de gegevens (naam en e-mailadres) van de opleider in.



Stap 2

  • Klik op ‘Uitnodiging verzenden’. De opleider ontvangt een standaard e-mailtemplate.
  • Je kunt deze template aanpassen via Instellingen > Instellingen e-mail > Templates (filter op ‘DOI’).

Stap 3

  • Volg de status van de uitnodiging in het LMS onder Opleiders > Uitgenodigde opleiders.
  • Als de status onveranderd blijft, neem opnieuw contact op met de opleider.


Wat moet de preferred supplier doen?

De opleider ontvangt een uitnodigingsmail met een link naar het Opleidersportaal. Na registratie is de opleider zichtbaar in de tab ‘Opleiders’ en kunnen trainingen worden aangeboden.


Stappen in het registratieproces:

  1. Start registratie
  2. Accountinformatie
  3. Bedrijfsinformatie
  4. Financiële informatie
  5. Afronding


Wat als er niets gebeurt?

  1. Controleer of de opleider de uitnodigingsmail heeft ontvangen (kijk ook in spam). Stuur eventueel een herinneringsmail via de tab Opleiders > Uitgenodigde opleiders.
  2. De opleider moet het KYC-proces voltooien voordat trainingen aangeboden kunnen worden, controleer of de opleider dit heeft doorlopen. 
  3. Bij vragen over het invoeren van trainingen kan de FAQ voor opleiders geraadpleegd worden.


Contact voor opleiders





Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren