Het kan voorkomen dat medewerkersgegevens in Studytube niet overeenkomen met de gegevens uit jullie HR-systeem. In dit artikel lees je welke stappen je kunt nemen om te achterhalen wat er mogelijk misgaat in de CSV-koppeling.
We behandelen de volgende scenario’s:
Gebruiker ontbreekt
Onjuiste gebruikersgegevens
Manager ontbreekt in LMS
Gebruiker ontbreekt
Als een medewerker niet zichtbaar is in Studytube, doorloop dan de volgende stappen:
Controleer of de medewerker in Studytube staat
Zoek in het LMS onder 'Medewerkers' op voornaam, achternaam of e-mailadres. Gebruik meerdere zoektermen om zeker te zijn.Bekijk de Synchronisatielogs
Staat de medewerker niet in het LMS? Ga dan naar de Synchronisatielogs om te zien of de medewerker correct is verwerkt. Meer informatie hierover vind je in het artikel: Wat vind je onder Integratielogs?- Controleer het CSV-bestand
Staat de medewerker niet in de synchronisatielogs? Vraag dan jullie beheerder om te controleren of de medewerker voorkomt in het CSV-bestand dat wordt geüpload. Ontbreekt de medewerker? Voeg deze dan toe aan het bestand. De synchronisatie draait dagelijks om 19:00 uur. - Neem contact op met Studytube
Doorloop je bovenstaande stappen en ontbreekt de medewerker nog steeds? Neem dan contact op met service@studytube.nl. Vermeld hierbij:Welke stappen je al hebt genomen
De gegevens van de ontbrekende medewerker(s)
Onjuiste gebruikersgegevens
Merk je dat de gegevens van een medewerker niet kloppen? Volg dan deze stappen:
Controleer of de medewerker handmatig is aangemaakt of via integratie
Zoek de medewerker op in het LMS onder 'Medewerkers'. Onder het tabblad 'Gegevens' zie je het veld UID.Is de UID gevuld? Dan is de medewerker via een integratie toegevoegd.
Is het veld leeg? Dan is de medewerker handmatig aangemaakt.
Handmatig aangemaakte gebruiker
Je kunt deze gegevens zelf aanpassen in het LMS (mits je de juiste rechten hebt).Gebruiker via integratie
Wil je gegevens aanpassen van een medewerker die via integratie is toegevoegd? Dan moet dit gebeuren in het CSV-bestand.Let op: Aanpassingen die je handmatig doet in Studytube worden bij een volgende synchronisatie overschreven.
Neem contact op met Studytube
Heb je bovenstaande stappen uitgevoerd, maar zijn de gegevens nog steeds onjuist? Mail naar service@studytube.nl en geef aan:Welke medewerker het betreft
Wat je hebt gecontroleerd of aangepast
Wat er nog niet klopt
Manager ontbreekt in LMS
Managers moeten ook als medewerker aanwezig zijn in Studytube. Controleer het volgende:
Controleer of de manager in Studytube staat
Zoek in het LMS onder 'Medewerkers'. Alleen medewerkers die in Studytube staan, kunnen als manager worden toegevoegd. Staat de manager niet in het systeem? Volg dan de stappen onder "Gebruiker ontbreekt".Controleer of de manager zichtbaar is onder teams
Zoek in het LMS onder 'Teams' of de betreffende manager gekoppeld is aan het juiste team.Bekijk de Synchronisatielogs
Staat de manager niet als teamverantwoordelijke vermeld? Controleer in de synchronisatielogs of de koppeling goed is verwerkt.Controleer het CSV-bestand (managerbestand)
Staat de manager niet in de synchronisatielogs? Vraag jullie beheerder om het managerbestand te controleren. Zorg ervoor dat:De manager ook in het medewerkersbestand voorkomt
De juiste teams zijn gekoppeld
De synchronisatie draait dagelijks om 19:00 uur.
Neem contact op met Studytube
Is de manager na deze stappen nog steeds niet zichtbaar? Stuur een mail naar service@studytube.nl met:De genomen stappen
De gegevens van de ontbrekende manager(s)
Vragen of ondersteuning nodig?
Neem gerust contact op met ons via service@studytube.nl. Vermeld altijd welke stappen je al hebt uitgevoerd, zodat we je snel en gericht kunnen helpen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren