Is een sessie vol? Met de wachtlijstfunctie kunnen medewerkers zich alsnog aanmelden. Zo behoud je het overzicht én kun je snel schakelen zodra er weer plek is.
Waar stel je dit in?
Ga naar de overzichtspagina van het interne event.
Onder het kopje ‘Inschrijving’ vind je de optie ‘Wachtlijst’.
Zet deze aan om de wachtlijst te activeren zodra het maximum aantal deelnemers is bereikt.
? Als deze optie is uitgeschakeld, kunnen medewerkers zich niet meer inschrijven zodra het maximum is bereikt.
Hoe beheer je de wachtlijst?
Ga naar het tabblad ‘Deelnemers’ van het event.
Je ziet direct wie er op de wachtlijst staat.
Je kunt per medewerker:
De positie op de wachtlijst aanpassen
De deelnemer verwijderen van de wachtlijst
De deelnemer toewijzen aan een andere sessie (dit verwijdert hen automatisch van de wachtlijst)
? De deelnemer ontvangt automatisch een melding zodra hij of zij van de wachtlijst wordt gehaald.
Inzicht via rapportages
Wil je een overzicht van alle wachtlijsten binnen je organisatie?
Ga in het LMS naar ‘Rapportages’.
Kies ‘Interne events rapportage’.
Open de sectie ‘Deelnemers- en wachtlijsten’.
Hier zie je per event:
Welke deelnemers op de wachtlijst staan
De bijbehorende data en contactinformatie
Door slim gebruik te maken van de wachtlijstfunctie voorkom je dat interesse verloren gaat en kun je snel inspelen op vrijgekomen plekken.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren


