Events - wachtlijst instellingen

Gewijzigd op Ma, 17 Nov om 7:29 PM

Is een sessie vol? Met de wachtlijstfunctie kunnen medewerkers zich alsnog aanmelden. Zo behoud je het overzicht én kun je snel schakelen zodra er weer plek is.


Waar stel je dit in?

  1. Ga naar de overzichtspagina van het interne event.

  2. Onder het kopje ‘Inschrijving’ vind je de optie ‘Wachtlijst’.

  3. Zet deze aan om de wachtlijst te activeren zodra het maximum aantal deelnemers is bereikt.

? Als deze optie is uitgeschakeld, kunnen medewerkers zich niet meer inschrijven zodra het maximum is bereikt.


Hoe beheer je de wachtlijst?

  1. Ga naar het tabblad ‘Deelnemers’ van het event.

  2. Je ziet direct wie er op de wachtlijst staat.

Je kunt per medewerker:

  • De positie op de wachtlijst aanpassen

  • De deelnemer verwijderen van de wachtlijst

  • De deelnemer toewijzen aan een andere sessie (dit verwijdert hen automatisch van de wachtlijst)

? De deelnemer ontvangt automatisch een melding zodra hij of zij van de wachtlijst wordt gehaald.



Inzicht via rapportages

Wil je een overzicht van alle wachtlijsten binnen je organisatie?

  1. Ga in het LMS naar ‘Rapportages’.

  2. Kies ‘Interne events rapportage’.

  3. Open de sectie ‘Deelnemers- en wachtlijsten’.

Hier zie je per event:

  • Welke deelnemers op de wachtlijst staan

  • De bijbehorende data en contactinformatie


Door slim gebruik te maken van de wachtlijstfunctie voorkom je dat interesse verloren gaat en kun je snel inspelen op vrijgekomen plekken.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren