Hoe werkt het prijsmechanisme bij een in-company voorstel?

Gewijzigd op Vr, 9 Mei om 10:09 AM

Wanneer je een in-company voorstel opstelt voor een klant, voeg je hier ook een prijs aan toe. Dit doe je via het prijsmechanisme, dat je helpt om de juiste kostenstructuur voor de training in te richten.



Stap 1: Stel het aantal deelnemers en het prijsmechanisme in

Bovenaan het prijsmechanisme geef je eerst het maximaal aantal deelnemers op.
Vervolgens kies je het type prijsmechanisme. Je hebt drie opties:

  • Vaste prijs – één totaalbedrag, ongeacht het aantal geregistreerde of aanwezige deelnemers

  • Prijs per geregistreerde deelnemer – bedrag wordt berekend op basis van het aantal deelnemers dat is geregistreerd

  • Prijs per aanwezige deelnemer – bedrag wordt berekend op basis van het aantal deelnemers dat daadwerkelijk aanwezig is geweest

Daarna vul je het bedrag exclusief btw in. Je kunt ook zelf het btw-percentage instellen.


Let op:

Bij ‘vaste prijs’ vul je het totale bedrag voor de training in.

Kies je voor een prijs per deelnemer of prijs per geregistreerde deelnemer, dan geef je het bedrag per persoon op. De uiteindelijke totaalprijs hangt dan af van het aantal deelnemers dat geregistreerd wordt of als aanwezig wordt gemarkeerd na afloop van de training.


Stap 2: Voeg eventuele bijkomende kosten toe

Zijn er aanvullende kosten, zoals reiskosten, accommodatie, lunch of lesmateriaal?
Klik dan op ‘Voeg bijkomende kosten toe’.
Hier kun je per kostensoort invullen:

  • De naam van de kostenpost

  • Het type prijsmechanisme

  • Het bedrag

  • Het btw-percentage

Na het bevestigen kun je indien gewenst nog meer kostenposten toevoegen.



Stap 3: Controleer en bevestig

Onderaan de pagina verschijnt een samenvatting van het kostenoverzicht. Controleer of alles klopt.

Is alles juist ingevuld? Klik dan rechtsboven op ‘Voeg prijsmechanisme toe’ om het voorstel compleet te maken.


Belangrijk om te weten

Zodra je het voorstel verstuurt naar de klant, is het prijsmechanisme niet meer aanpasbaar.

  • Wordt het voorstel geaccepteerd? Dan ligt de prijs vast.

  • Wijst de klant het voorstel af? Dan kun je een nieuw voorstel maken, eventueel met een aangepast prijsmechanisme.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren