Wat moet ik doen als ons certificaat wordt vernieuwd?

Gewijzigd op Do, 11 Sep om 4:02 PM

Je kunt van je SSO-provider (zoals Microsoft Azure AD) een melding ontvangen dat het SSO-certificaat vernieuwd moet worden. Zo’n melding kan bijvoorbeeld gaan over het verlopen of vervangen van een SAML signing certificate.


Moet ik iets doen in Studytube?

In veel gevallen is het niet nodig om actie te ondernemen aan de kant van Studytube. Onze infrastructuur ondersteunt namelijk automatische certificaatvernieuwing. Toch zijn er uitzonderingen waarbij handmatige aanpassing vereist is.


Wat moet ik doen bij zo’n melding?

Volg de onderstaande stappen:

  1. Stuur de melding door naar ons supportteam
    Neem contact op via service@studytube.nl en voeg de ontvangen melding van je SSO-provider toe als bijlage of in de e-mailtekst.

  2. Wacht op bevestiging van Studytube
    Onze supportafdeling controleert of jouw Studytube-omgeving onder een configuratie valt waarbij actie nodig is. Zij laten je weten of en welke vervolgstappen vereist zijn.

In het merendeel van de gevallen hoeft er aan de kant van Studytube niets te worden aangepast.
Mocht er wél actie nodig zijn, dan schakelt onze supportafdeling het developmentteam in voor de juiste aanpassing.


Samenvatting

SituatieActie
Automatische certificaatvernieuwing mogelijkGeen actie nodig
Handmatige aanpassing vereistStudytube regelt dit na contact via service@studytube.nl




Heb je vragen over de certificaatvernieuwing of twijfel je of je actie moet ondernemen? Neem dan gerust contact op met service@studytube.nl. We helpen je graag verder.




Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren