Studytube heeft met een aantal klanten afspraken gemaakt over de verwerking van facturen voor trainingen die deze klanten boeken via onze Digitale Opleidings Intermediair (Marktplaats). Voor deze klanten neemt Studytube de afhandeling van de facturen uit handen. Dit is fijn voor klanten want ze besparen tijd met het controleren en verwerken van alle losse facturen. Het proces wordt hieronder uitgelegd:
Studytube ontvangt de factuur, controleert of de gefactureerde kosten in overeenstemming zijn met de kosten volgens de aanvraag op het Studytube platform en stelt vervolgens per maand een verzameloverzicht op van alle facturen die op de afgelopen maand betrekking hebben. Deze wordt op een vaste dag in de maand verstuurd naar de klant. De klant zal de verzamelfactuur binnen 15 werkdagen dienen te betalen. Zodra de betaling van de afnemer is ontvangen op een derden gelden rekening stuurt Studytube, na inhouding van de boekingsfee (indien hierin overeengekomen is) de betaling door naar de opleider.
Daarnaast zorgen we voor de juiste facturen om het boekhoudkundig kloppend te maken. De uitbetaling richting de opleider duurt minimaal 15 dagen en maximaal 45 dagen. Dit is afhankelijk van de dag waarop de factuur wordt verstuurd vanuit de opleider.
De facturen blijven een transactie tussen de klant en de opleider. Studytube voert alleen de controle uit. De klant betaalt dan ook niet aan Studytube, maar via OBP, aan de opleider. De betaling kan niet via Studytube worden gedaan, omdat voor dit type financiële transactie een bankvergunning nodig is, die Studytube niet heeft. Daarom is OBP ingeschakeld. Om te zorgen dat OBP aan de opleider kan uitbetalen, moet de opleider bij OBP de KYC procedure doorlopen, zoals dat bij elke bank verplicht is.
In onderstaande afbeelding leggen we de facturatie service nog een keer stap voor stap uit:
Wil je meer weten over hoe de onboarding voor de facturatieservice verloopt, leer hier meer: hoe werkt de onboarding voor de facturatieservice van Studytube?
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren