Training afronden lukt niet

Gewijzigd op Wed, 31 Aug 2022 om 05:26 PM

Ik kan de training niet afronden omdat de knop niet verschijnt. Wat nu?

Het kan gebeuren dat aan het einde van een training de knop Training afronden niet verschijnt. Refresh in dat geval eerst je browser. Verschijnt de knop nog steeds niet, log dan even uit en vervolgens opnieuw in en hervat de training. Ook kun je proberen de training in een andere internetbrowser af te ronden (Chrome, Firefox, Microsoft Edge).  Indien de knop na deze pogingen nog steeds niet verschijnt, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Je kunt dan even contact met ons opnemen via service@studytube.nl zodat wij met je mee kunnen kijken en afhankelijk van de oorzaak op kunnen lossen.


Een training die via SCORM wordt aangeboden

In veel academies worden trainingen die zijn ontwikkeld in een externe auteurstool aangeboden via een zogeheten 'SCORM bestand.' deze trainingen kun je volgen in de externe SCORM Player die gekoppeld is met Studytube wanneer je op de 'Start-button' of 'Hervat-button' klikt. 

Als je de training volledige hebt afgerond in deze SCORM Player wordt er een signaal naar Studytube gestuurd die ervoor zorgt dat de training de status 'Voltooid' krijgt in je leeromgeving. Soms wordt dit signaal niet goed gesynchroniseerd waardoor de training niet direct de status 'Voltooid' krijgt in Studytube. Er wordt dan getracht een aantal keer opnieuw verbinding te maken in een tijdsbestek van 7 uur om het signaal alsnog succesvol te registreren in Studytube.

Wanneer de training vervolgens nog steeds niet de status 'Voltooid' heeft in je leeromgeving is waarschijnlijk een bepaalde module nog niet volledig afgerond of zit er een fout in het SCORM-bestand waardoor we geen of een onjuist signaal ontvangen. In dat geval adviseren we om contact op te nemen met de beheerder van de academy of contact met ons support team op te nemen via de chatfunctie.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We waarderen uw moeite en we gaan proberen om het artikel te verbeteren