SCIM - handmatig medewerker informatie aanpassen

Gewijzigd op Di, 16 Sep om 3:02 PM

Wanneer je Studytube hebt gekoppeld met een identiteitsprovider via SCIM (System for Cross-domain Identity Management), worden medewerkersgegevens automatisch beheerd vanuit het bronsysteem (zoals Azure AD of Okta).


Kan ik medewerkersinformatie handmatig aanpassen in Studytube?

Nee, handmatige aanpassingen aan medewerkersgegevens in Studytube worden bij elke SCIM-synchronisatie overschreven. De SCIM-integratie is leidend en zorgt ervoor dat de gegevens in Studytube altijd synchroon blijven met de identiteitsprovider.


Wat kan ik wel handmatig beheren?

  • Rollen (zoals admin, auteur) kun je handmatig toekennen, tenzij deze ook via SCIM worden beheerd.

  • Teams en leerpaden kun je handmatig aanpassen, tenzij ze onderdeel zijn van de SCIM-structuur.

  • Je kunt medewerkers handmatig deactiveren in Studytube als tijdelijke maatregel, maar dit wordt bij een volgende SCIM-update ongedaan gemaakt.


Uitzonderlijke situaties

Moet je toch structureel iets aanpassen buiten SCIM om (bijvoorbeeld voor externe medewerkers)? Bespreek dit met je Customer Success Manager. Soms is een hybride inrichting mogelijk.


Heb je vragen over het combineren van handmatige accounts en de SCIM-koppeling? Of wil je advies over de beste inrichting voor jullie organisatie? Neem gerust contact op met service@studytube.nl.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren