Merk je dat er iets misgaat met de SCIM-koppeling? Gebruik dit artikel om de meest voorkomende oorzaken en oplossingen te doorlopen.
Veelvoorkomende problemen en oplossingen:
1. Medewerker verschijnt niet in Studytube
Controleer of de medewerker correct is toegevoegd in het bronsysteem (bijv. Azure AD).
Verifieer of de gebruiker voldoet aan de SCIM-voorwaarden, zoals een uniek e-mailadres en een gevuld externe ID.
Controleer in de SCIM-logs (via je identiteitsprovider) of er een foutmelding is verstuurd.
2. Wijzigingen in gegevens worden niet doorgevoerd
Controleer of er een vertraging zit in de synchronisatie (sommige IDPs synchroniseren elk uur).
Verifieer of de wijziging wél is doorgevoerd in het bronsysteem en correct is gemapt naar het SCIM-profiel.
Let op: alleen bepaalde velden worden ondersteund door SCIM (zoals voornaam, achternaam, e-mail, ID).
3. Verwijderde medewerkers blijven zichtbaar
Deactiveren van gebruikers gebeurt alleen als de SCIM-koppeling dit toestaat. Controleer of de gebruiker in de bron is gemarkeerd als "inactive".
Permanente verwijdering gebeurt meestal niet automatisch. Neem bij twijfel contact op met support.
Kom je er niet uit?
Neem contact op via service@studytube.nl en vermeld:
Het e-mailadres of ID van de medewerker
Wat er precies misgaat
Wat je al hebt gecontroleerd
Voeg indien mogelijk een screenshot van de foutmelding of logregel toe.
Heb je vragen over foutmeldingen in SCIM of kom je er met de standaardstappen niet uit? Neem gerust contact op met service@studytube.nl.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren